Puntos de Lagrange

Curves de potencial nun sistema de dos cuerpos (equí'l Sol y la Tierra), amosando los cinco puntos de Lagrange. Les fleches indiquen pindies alredor de los puntos L – averándose o alloñar d'ellos. Contra la intuición, los puntos L4 y L5 son Estremos d'una función máximos.

Los puntos de Lagrange, tamién denominaos puntos L o puntos de llibración, son los cinco asities nun sistema orbital onde un oxetu pequeñu, solo afeutáu pola gravedá, pue tar teóricamente estacionariu al respeutive de dos oxetos más grandes, como ye'l casu d'un satélite artificial con al respeutive de la Tierra y la Lluna. Los puntos de Lagrange marquen les posiciones onde l'atraición gravitatoria combinada de los dos mases grandes apurre la fuercia centrípeta necesaria pa rotar sincrónicamente cola menor d'elles. Son análogos a les órbites geosincrónicas que dexen a un oxetu tar nuna posición fixa» nel espaciu en llugar d'en una órbita en que la so posición relativa camuda de cutio.

Una definición más precisa pero téunica ye que los puntos de Lagrange son les soluciones estacionaries del problema de los trés cuerpos acutáu a órbites circulares. Si, por casu, tiénense dos cuerpos grandes en órbita circular alredor de la so centru de masas común, hai cinco asities nel espaciu onde un tercer cuerpu, de masa despreciable frente a la de los otros dos, pue tar asitiáu y caltener la so posición relativa al respeutive de los dos cuerpos grandes. Vistu dende un sistema de referencia xiratoriu que rota col mesmu periodu que los dos cuerpos co-orbitales, el campu gravitatoriu de dos cuerpos grandes combináu cola fuercia centrífuga compensar nos puntos de Lagrange, dexando al tercer cuerpu caltenese estacionariu con al respeutive de los dos primeros.


Developed by StudentB